Ko so njeni otroci odrasli in odšli od doma, je Ingrid Noll začela pisati romane in kmalu postala najuspešnejša pisateljica kriminalk v Nemčiji. Tako preprosto je to:)
Zdaj, ko sem prebrala njen roman Der Mittagstisch, mislim, da vem, zakaj se njene knjige tako dobro prodajajo.
Ingrid Noll piše lahkotno, a kvalitetno; razpoloženje v knjigi je svetlo in optimistično. Kljub težavam in problemom, ki tarejo nastopajoče in se zdijo nepremagljivi, ni strahu in panike; vse se lepo izteče in razplete, čeprav ne nujno srečno. Branje ni zahtevno, a zato še ni plehko. Osebe pa so tako simpatične s svojimi vsakodnevnimi problemi - ki so tako zelo podobni našim vsakodnevnim težavam - da pisateljici zlahka oprostimo tudi kakšno prisiljeno in neverjetno potezo, s katero razreši kakšnega od dramatično zastavljenih dogodkov. Pripeti se veliko, a ne preveč. Med posameznimi dogodki ima bralec tudi nekaj časa, da dojame katero od psihičnih potez nastopajočih.
Zdaj, ko sem prebrala njen roman Der Mittagstisch, mislim, da vem, zakaj se njene knjige tako dobro prodajajo.
Ingrid Noll piše lahkotno, a kvalitetno; razpoloženje v knjigi je svetlo in optimistično. Kljub težavam in problemom, ki tarejo nastopajoče in se zdijo nepremagljivi, ni strahu in panike; vse se lepo izteče in razplete, čeprav ne nujno srečno. Branje ni zahtevno, a zato še ni plehko. Osebe pa so tako simpatične s svojimi vsakodnevnimi problemi - ki so tako zelo podobni našim vsakodnevnim težavam - da pisateljici zlahka oprostimo tudi kakšno prisiljeno in neverjetno potezo, s katero razreši kakšnega od dramatično zastavljenih dogodkov. Pripeti se veliko, a ne preveč. Med posameznimi dogodki ima bralec tudi nekaj časa, da dojame katero od psihičnih potez nastopajočih.
Glavna oseba romana je nekaj čez trideset let stara Nelly, mati samohranilka z dvema osnovnošolskima otrokoma, ki se preživlja s tem, da kuha kosila za mešano druščino gostov. Ta njena dejavnost poteka na črno, pri njej doma, gostje pa so si zelo različni. Nekaj je učiteljev iz bližnje šole, ki med opoldanskim odmorov izkoristijo čas za okusno kosilo pri Nelly, eden je ovdoveli upokojenec, drugi je obrtnik, ki popravlja gospodinjske aparate, tretja je dermatologinja itd. Vsi se pri Nelly odlično počutijo in njihovo opoldansko druženje je povod za marsikatere zanimive pripetljaje. Veliko prostora je za prijateljstvo, precej tudi za flirt (če že o ljubezni ne moremo govoriti), nekaj za ljubosumje, čisto malo pa tudi za sovraštvo. Kajti kriminalni roman mora nujno vsebovati tudi umore, a tudi ti so v knjigi Der Mittagstisch nekaj precej lahkotnega in skoraj nič strah vzbujajočega, skoraj smešnega, ki se nastopajočih v romanu skoraj ne dotakne. Kar je sicer malce težko sprejeti...
Dogajanje se dodatno zaplete, ko se k Nelly vrne oče njenih otrok, ki je pred leti čez noč poniknil neznano kam. Je kriminalec ali ni? se sprašuje Nelly.
Pomembno vlogo ima Kapitan - bivši natakar na eni izmed luksuznih križark, ki odlično zaigra vlogo dedka Nellyjinima otrokoma (a obenem vzbuja strah, da mogoče le ni pedofil - saj veste, stari prijazni dedki, ki otrokom prinašajo sladkarije...).
Pomembno vlogo ima Kapitan - bivši natakar na eni izmed luksuznih križark, ki odlično zaigra vlogo dedka Nellyjinima otrokoma (a obenem vzbuja strah, da mogoče le ni pedofil - saj veste, stari prijazni dedki, ki otrokom prinašajo sladkarije...).
Dogajanje se iz dolgočasne Nemčije preseli tudi v sončno Italijo in celo na novoletno križarjenje po Indoneziji. Raznobarvno in pestro; zelo zanimivo in raznoliko ter prav nič dolgočasno.
Ljubezensko-kriminalni roman Der Mittagstisch je dokaz, da je lahko tudi žanrska literatura več kot vredna branja, če je dobro napisana in da je nikakor ne gre podcenjevati ali celo zaničevati.
Roman Ingrid Noll nam nudi čudovit in lahkoten pobeg iz sivega vsakdana, ki pa vendar ni tako eksotičen ali nenavaden, da se ne bi mogli vživeti vanj. Roman ob skandinavskih noir kriminalnih romanih mogoče deluje nemoderno, a tudi oblačnega, meglenega in mrzlega vremena, predvsem pa krvavih in na vsak način čim bolj grozljivih umorov je včasih dovolj ali pa celo preveč.
★★★★☆
Roman Ingrid Noll nam nudi čudovit in lahkoten pobeg iz sivega vsakdana, ki pa vendar ni tako eksotičen ali nenavaden, da se ne bi mogli vživeti vanj. Roman ob skandinavskih noir kriminalnih romanih mogoče deluje nemoderno, a tudi oblačnega, meglenega in mrzlega vremena, predvsem pa krvavih in na vsak način čim bolj grozljivih umorov je včasih dovolj ali pa celo preveč.
★★★★☆
Noll, Ingrid
Der Mittagstisch
Diogenes Verlag, Zürich, 2015
220 strani
ISBN 978 3 257 06954 9
Ni komentarjev:
Objavite komentar
Komentarji so zaželeni:) in nemoderirani. Lahko so tudi anonimni;)