sreda, 11. september 2013

Man Booker Prize 2013 - Shortlist


Quality comes in different forms and in 2013 there is plenty of it about. - See more at: http://www.themanbookerprize.com/news/man-booker-shortlist-2013#sthash.4bRiYGxe.dpuf
Quality comes in different forms and in 2013 there is plenty of it about.
- See more at: http://www.themanbookerprize.com/news/man-booker-shortlist-2013#sthash.4bRiYGxe.dpuf
Quality comes in different forms and in 2013 there is plenty of it about.
- See more at: http://www.themanbookerprize.com/news/man-booker-shortlist-2013#sthash.4bRiYGxe.dpuf
"Quality comes in different forms and in 2013 there is planty of it about."

Pa jih imamo - finaliste za letošnjo nagrado booker! Trinajsterica se je skrčila na naslednjih šest finalistov:
  • NoViolet Bulawayo: We Need New Names (Chatto & Windus)
  • Eleanor Catton: The Luminaries (Granta)
  • Jim Crace: Harvest (Picador)
  • Jhumpa Lahiri: The Lowland (Bloomsbury)
  • Ruth Ozeki: A Tale for the Time Being (Canongate)
  • Colm Tóibín: The Testament of Mary (Viking)
Zadovoljna sem.
Najprej zato, ker je Ruth Ozeki prišla med finaliste. Njena knjiga  A Tale for the Time Being (sicer edina knjiga z longliste, ki sem jo prebrala) je sijajna knjiga. Prijeten glas japonske najstnice, ki veje iz knjige, me je očaral. Na Ruth Ozeki, ki jo do sedaj nisem poznala, bom v prihodnosti še posebej pozorna.

Ostalih knjig s seznama nisem prebrala; sem pa prebrala njihove odlomke in nekaj kritik, tako da mi tudi ostale knjige niso več  povsem tuje. Na splošno lahko rečem, da so skoraj vse zanimive in vabijo k branju. So zelo raznolike.Vsaka je presežek na svoj posebni način.

Jim Crace je prispeval najbolj angleško delo. Dogajanje v knjigi Harvest je postavljeno v osamljeno, od ostalega sveta ločeno kmetijo v Angliji 18. stoletja, kjer se s prihodom treh tujcev začnejo dogajati nenavadne stvari. Jim Crace je za mnoge glavni favorit za končno nagrado.
Prvenec We Need New Names  pisateljice NoViolet Bulawayo (kakšno ime!) prinaša nekaj zimbabvejskega, Jhumpa Lahiri  z The Lowland pa diha indijsko.

Knjigi, ki ostaneta, sta tisti, ki mi trenutno najbolj burita duha in me skoraj silita k branju (prijeten občutek).
The Testament of Mary je evangelij oz. bolj pravilno zaveza Device Marije, ki Jezusovo mati (pričakovano) prikazuje povsem drugače, kot je to zapisano v Svetem Pismu. Po kratkem romanu je bila že odigrana tudi gledališka igra, ki je med nekaterimi kristjani izzvala burne odzive in bila zato kar hitro umaknjena z odrov. Glede na to dogajanje mi je nekako jasno kaj piše v knjigi, predvsem pa kako to piše, pa sem malo zadržana in se branja knjige (še) nisem lotila.
Eleanor Catton je do sedaj najmlajša finalistka za nagrado booker - stara je šele 27 let. Roman The Luminaries se dogaja v sredini 19. stoletja na Novi Zelandiji, ko je tam divjala zlata mrzlica. Nastopa 12 različnih moških, ki so vsak na svoj način udeleženi pri nenavadnih dogodkih v domačem mestu. Gre za nekakšno viktorijansko kriminalko s pridihom mistike - tematika, ki me je všeč in me spominja na Wilkie Collinsa. Če knjiga ne bi bila tako dolga - preko 800 strani, bi jo sigurno že prebrala.

Dobitnik bookerja bo razglašen 15. oktobra.

Ni komentarjev:

Objavite komentar

Komentarji so zaželeni:) in nemoderirani. Lahko so tudi anonimni;)