nedelja, 8. avgust 2021

Slovenska zgodovina - uvod

Včasih kdo pripomni, da se preveč ukvarjam z zgodovino tujih narodov in dosežki tujcev, zgodovina Slovenije in Slovencev pa me kakor da ne zanima. To ne drži. Priznam, da me zgodovina velikih narodov in civilizacij - tistih, ki so rodile velike ljudi, ki so usodno vplivali na zgodovino in odločno preusmerjali njen tok, neizmerno fascinira, a kot Slovenki z dušo in telesom, mi srce bije in mi vedno tudi bo za mojo rodno domovino in njene ljudi. Tudi za slovenski jezik. Dokaz za to je hermionin blog; butični literarni blog, ki ga pišem za prebivalce ene najmanjših držav na svetu, v jeziku, ki ga govori le okrog tri milijone ljudi. Če bi ga pisala v nemškem ali angleškem jeziku, bi bil moj krog bralcev precej večji in za trud, ki ga vlagam v pisanje, bi dobila večje zadoščenje. A to nikoli ni bil moj namen. Pišem za slovenske bralce in bralke.

Sem se pa odločila, da popravim morebitni slab vtis  in začnem s posebno serijo objav, ki bodo posvečene slovenski zgodovini. Ne vem še, koliko člankov na to temo bom napisala, kako bodo zgledali in kako pogosto bodo sledili drug drugemu. Vsekakor ne bodo nekaj takšnega, kar najdete v šolskih učbenikih - bolj bo to izbor tem, ki me posebno zanimajo (ki me že od nekdaj zanimajo). Z njihovim pisanjem in raziskovanjem teme bom poskušala najti odgovore na vprašanja, ki se mi že dolgo zastavljajo, pa zadovoljivega odgovora nanje ne poznam. Ob tem moram pa takoj napisati tudi to, da bodo ti članki delo popolnega amaterja in laika, ki je z institucionalnim nabiranjem zgodovinskega znanja končal točno pri devetnajstih letih svojega življenja in še to na strogo naravoslovno - matematično usmerjeni srednji šoli. Velike strokovnosti in znanstvene zanesljivosti tako iz mojih objav, prosim, ne pričakujte in zahtevajte, a ker je zgodovina moja velika ljubezen in poleg branja moj najljubši konjiček, bodo objave takšne, da vsaj povprečno radovednemu bralcu ne bodo dolgočasne.

hermionin blog je in bo vedno literarni blog. Vse ostale teme, ki zaidejo vanj, morajo po načelu odločitve, ki je spremljala njegov nastanek, biti povezane s knjigami in branjem. Tako bo tudi ob pisanju o slovenski zgodovini. Za ta namen sem iz domače knjižnice izbrala primerne knjige na to temo. Kar nekaj jih je, a kakor kaže po površnem prelistavanju, bosta dve od njih tisti, na kateri se bom še posebno upirala. To sta:
  • Meta Sluga (urednica), številni avtorji in sodelavci: ZGODOVINA SLOVENCEV, izšla leta 1979 pri Cankarjevi založbi
  • Peter Štih in sod. : SLOVENSKA ZGODOVINA. Od prazgodovinskih kultur do začetka 21. stoletja, izšla leta 2016 pri založbi Modrijan

Nič hudega, če knjigi nista najnovejši. V našo bližnjo zgodovino se tako ali tako ne nameravam vtikati, saj je še prezgodaj in prenevarno. Všeč mi je, da sta knjigi pisani z različnih ideoloških vidikov in tako obe skupaj nudita - recimo - uravnotežen pogled na slovensko zgodovino, oziroma zgodovino Slovencev. Ker smo Slovenci kot narod v več kot 250 000 letni zgodovini človeške naselitve v naših krajih izredno kratkotrajna tvorba, se moji članki ne bodo toliko ukvarjali z zgodovino Slovencev kot z zgodovino na širšem ozemlju, ki se z današnjega vidika lahko označi kot slovensko.



Se že veselim raziskovanja in pisanja! Kako dobro pa mi bo uspelo, boste ocenili vi, moji dragi in cenjeni bralci in bralke bloga, ki vas je na moje veliko veselje vedno več.

Ni komentarjev:

Objavite komentar

Komentarji so zaželeni:) in nemoderirani. Lahko so tudi anonimni;)