petek, 27. julij 2018

Knjige čakajo...

Kaj sem storila danes? V knjižnici domačega kraja sem rezervirala sedem knjig :-)
Že prihajajo obvestila, da so knjige pripravljene. Čez nekaj dni, ko bomo v Sloveniji, jih bom šla iskat v eno najlepših in najmodernejših slovenskih knjižnic. Seveda je že sedaj jasno, da vseh knjig v naslednjih treh tednih ne bom uspela prebrati. A že sposoditi si jih in jih malo prelistati, je prav fajn.

Če vas zanima, katere knjige so to, tukaj je seznam. Mogoče z njihovo pomočjo tudi vi najdete idejo za poletno branje.

Čingiz Ajmatov: Džamilina ljubezen
Za knjigo sem izvedela s pomočjo mojega tedenskega stenskega literarnega koledarja.V enem izmed tednov je bil tam predstavljen tudi kirgiški pisatelj Čingiz Ajmatov. Rojen je bil leta 1928 v nomadski družini. Kot otrok se je skupaj s svojo družino in živalmi selil iz enega konca kirgiške divjine v drugega; pozneje pa je imel pomembno vlogo pri izvedbi ruske perestrojke.
Prav vesela sem bila, ko sem odkrila, da je njegovo delo, ki mu je prineslo svetovno slavo, prevedeno tudi v slovenski jezik. Francoski pisatelj Louis Aragon je bil prepričan, da je Džamilina ljubezen najlepša ljubezenska zgodbo, kar jih je bilo kdajkoli napisanih. Ob takšni izjavi pač nisem mogla ostati ravnodušna...

Michael Ondaatje: Angleški pacient
Seveda sem knjigo nekoč že prebrala. Tudi film sem si ogledala. In bila navdušena! A letošnje poletje je mogoče ravno pravšnji čas za ponovno branje tega odličnega romana. Letos namreč mineva 50 let, od kar so prvič podelili prestižno britansko literarno nagrado booker in ljudem, ki so zadolženi zanjo, se je zdelo primerno, da to obletnico počastijo na prav poseben način. Odločili so se, da med vsemi dosedanjimi dobitniki nagrade izberejo zlatega zmagovalca. Uganili ste. Zlatega bookerja je dobila ravno knjiga Angleški pacient. Dober razlog, da knjigo preberem še enkrat. In uživam v še eni ljubezenski zgodbi.

Angleški pacient
(vir: European Film Academy)

Penelope Lively: Mesečev tiger
Ostanimo pri zlatem bookerju. Ko so bralce časopisa Guardian ob vsej mrzlici, ki je vladala ob izbiranju zlatega bookerja, povprašali, katera od knjig bi si zaslužila to nagrado, so se le-ti odločili za Mesečevega tigra. Da je knjiga kakovostna in je ne cenijo samo bralci, ampak tudi strokovna javnost, kaže tudi dejstvo, da je bila tudi med uradno peterico finalistov za zlatega bookerja. Knjiga Mesečev tiger je tudi knjiga meseca avgusta knjižnega kluba časopisa Guardian.

Svetlana Makarovič: Naj bo poleti
Po odličnih "zimskih haikujih" so zdaj tukaj še "poletni". Si že predstavljam težko soparo in vročino, ki puhtita iz njih in nista za bralca prav nič prijetna. A to ni nekaj, zaradi česar bi se pritoževali. Haikuji Svetlane Makarovič so za bralca zdravilni in silijo v samorefleksijo.

Komadi: 111 pesmi za mlade in njim podobne
Še nekaj poezije. Knjigo sem že prebirala in se čudila nad enkratnim izborom pesmi, ki ga je opravil Andrej Ilc. Toliko čudovitih pesmi po mojem okusu, zbranih v eni sami knjižici! To, da mi jih ni potrebno iskati po 111-ih drugih knjigah, se mi zdi velikanski luksuz. Ki bi si ga kupila, če bi se knjigo dalo še kje dobiti...

Ivan Cankar: Tujci
Letos je na nek način tudi Cankarjevo leto. Mineva namreč 100 let od konca prve svetovne vojne, pandemije gripe - in s tema obema dejstvoma povezane smrti (recimo, da to je) največjega slovenskega pisatelja.
Tujce je napisal s podobno željo, kot je Emile Zola napisal Umetnino. Brati o življenju umetnikov ob prelomu 19. v 20. stoletje, bo lahko prav tako zanimivo, kot tisto o življenju francoskih impresionistov.
(Zapis o Zolajevi Umetnini pride na hermionin blog zdaj zdaj.)

Matic Majcen: Kubrickova Odiseja v vesolju: vodič za gledanje najboljšega filma vseh časov
Letos ne mineva samo 100 let od smrti Ivana Cankarja in 50 let od prve podelitve literarne nagrade booker. Letos mineva tudi petdeset let, od kar je Stanley Kubrick posnel legendarni znanstveno - fantastični film Odiseja 2001. Film je tako veličasten, da je prerasel svojo knjižno predlogo Arthurja C. Clarka. Film je tako izvrsten in enkraten, da o njem pišejo celo knjige. Ena izmed njih je tudi izpod peresa Slovenca. Ker sem velika navdušenka nad filmom -  Ste si že ogledali tisto uvodno sekvenco filma, ki prikazuje življenje v prazgodovini? Enkratna je - a to je šele začetek - bom knjigo z veseljem prebrala. In si ponovno ogledala tudi film. Tudi ta že čaka name v knjižnici:) Mogoče pa mi na jesen uspe obiskati celo razstavo o filmu, ki so jo postavili v filmskem muzeju v Frankfurtu.

2001: A Space Odyssey
(vir: Pintererest)
Tako. To so knjige, ki čakajo, da jih v naslednjih tednih - če bo le mogoče, preberem. Upam tudi to, da vsaj o kateri izmed njih tudi kaj napišem na hermionin blog.

Seveda pa si knjig ne bom samo izposojala. Prav gotovo jih bom - tako kot vedno - nekaj tudi kupila. Da podprem slovenske založnike ;) Knjig z zgornjega seznama se v veliki meri na žalost ne da več kupiti. So pa zato še mnoge druge. Vedno jih je mnogo, ki me pri sprehodu skozi slovenske knjigarne premamijo, da jih kupim. Katere bodo tokrat, še ne vem.

No, za eno, ki bi jo rada kupila, pa vsekakor že vem. To so Prešernove pesmi v nemškem jeziku. Saj obstajajo prevodi njegovih pesmi v nemški jezik in so še vedno na voljo v kakšni od knjigarn, kajne? 
Prešernove pesmi v nemškem jeziku bodo darilo moji sodelavki. 
Ravno včeraj me je namreč vprašala, kaj ima Slovenija tako pomembnega opraviti s Francijo, da je to celo zapisala na kovanec za 2 evra. Debelo sem jo pogledala, pa je iz denarnice vzela slovenski kovanec in pokazala na to, kar je tam zapisano. France
"Pa to nima nič opraviti s Francijo, " sem zaklicala, "France je bilo ime našemu največjemu pesniku. Franz. Bil je nekaj takšnega kot vaš Goethe," sem še razložila. Zdelo se je, da jo zanima. Ali pa je bila le prijazna. Kakorkoli že, potem je z neverjetno spretnostjo in lahkoto, ki ju pri Nemki nisem pričakovala, s kovanca prebrala verz iz Zdravljice in bila čisto navdušena nad pomenom in tudi tem, da je ta verz sestavni del naše himne. 


Tako. Prešernove Poezije so že na seznamu knjig, ki jih nameravam kupiti v Sloveniji. Glede ostalih pa, kot že rečeno, se bom pustila presenetiti. Imate slučajno kakšne predloge?

Ni komentarjev:

Objavite komentar

Komentarji so zaželeni:) in nemoderirani. Lahko so tudi anonimni;)